» CORNY ROCKY ROAD

Rocky road är ju inget nytt på något sätt, MEN det är väldigt gott! Vad som är även är gott är sånt där cornflakesgodis som man gör genom att blanda just cornflakes med smält choklad varefter man låter det stela i små högar eller så formar. Jag utrycker mig som Ernst "Vad händer om.." man helt enkelt kombinerar ihop de två recepten. Jo det blir vansinnigt gott! :o) Vad jag gjorde var alltså att jag slängde ner några nävar lätt krossade helt vanliga cornflakes i Rocky road blandningen. Resultatet blev väldigt smaskigt!
 
 
Ingredienser:
400 gram mörk choklad    
200 gram ljus choklad           
1 påse dumlekola                
3 dl minimarshmallows   
2 dl lätt krossade cornflakes              
3 dl salta jordnötter               
 
Gör så här: Smält chokladen. Blanda dumlekolor som du delat på hälften med övriga "torra" ingredienser. Låt chokladen svala av något så den inte smälter kolorna innan du häller den över godiset och blandar runt. Stjälp upp i en lagom stor form och packa det så gott det går. Låt stelna och skär sedan i bitar.

Så här ser en liten rackare ut:
  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback