» SKÄRBRÄDA I EK AV GAMMAL BÄNKSKIVA

När vi gjorde om köket så bytte vi ut den gamla bänkskivan i ek till en ny i laminat. Egentligen så var det ju inget större fel på den gamla, om man bortsett från att det är fruktansvärt opraktiskt med en bänkskiva i ek. Spiller man typ minsta lilla currysås så har man en gul fläck för evigt om man inte torkar bort den på studs. Hur som helst så har bänkskivan stått i källaren till nu.
 
 
Jag fick en idé för ett tag sedan att det hade varit himla praktiskt med en sån här skärbrädelösning där man dels kan skiva upp sitt bröd utan att behöva dra fram en separat skärbräda. Sen ville jag ha en yta för att ställa mina olivoljor, kryddor och dylikt. Gjutjärns grytan tycker jag är så fin så det får stå framme jämnt förutom när den inte som idag agerar fudgegryta. Å ja, jag kokar fudge igen *hehe* Vaniljfudge den här gången :o)
 
I helgen så gjorde jag iaf slag i saken och sågade till skärbrädan med mycket hjälp från Joels pappa. Jag vågade inte riktigt mig på att såga den fyrkantiga skåran, men jag hyvlade iaf kanterna, slipade och oljade in den. När man sågade skåran så blev det lite brännmärken och attan vad svårt det var att få bort dem. Tur att Morgan har så mycket bra manicker i garaget då :o)
 
Jag är iaf vansinnigt nöjd med hur det blev!
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback