» FASADEN BÖRJAR ATT KOMMA PÅ PLATS

Så här ser huset ut idag. De har tillägsisolerat hela huset med Isovers fasadskiva 31, satt reglar utan på isoleringen för att förhindra köldbryggor och spikat upp brädor på 2½ sida av huset. Som ni ser är de vita, de är nämligen grundmålade tre gånger vilket betyder att vi bara behöver strya dem en gång till våren/sommaren. I skarvarna mellan brädorna kommer det sättas hattpanel. Man vörjar få en känsla för hur huset kommer att bli när det blir klart och jag tror att detblir jättebra!  Längst ner, där fasaden möter stenfoten så har vi valt att ha en list. Snickarna löste på det ett väldigt bra sätt. Blev precis så som jag tänkt mig! Över och under fönstren så har de satt brädor som de har bockat metall runt. På så viss så står trät bättre emot regnet och livslängden blir förhoppningsvis mycket längre gentemot om vi bara skulle ha satt brädor.
 


» Erica

Hej! Vi har också köpt en 20-talsvilla som vi ska tilläggsisolera. Har ni isolerat 3,1 cm eller mera? Håller på att läsa in mig på alla byggtermer 😊 Är ni nöjda med tjockleken eller hade ni velat isolera mer? Mvh Erica

Svar: Hej! Jag minns inte de exakta dimensionerna, men vi använde "västkustskiva". Googla på det :) Det braiga med dem är att det inte blir några köldbryggor. Vi är nöjda med hur mycket vi isolerade 👍
Linda Einemark

2017-08-06 // 12:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback