» LOPPISFYND OCH SPRAYMÅLADE SAKER

 
Vad gör man om man hittar fina billiga saker men inte gillar färgen på dem? Man spraymålar dem i en färg som man gillar så klart! :o) Den här hyllorna sitter nu mera i tvättstugan. Konsolerna köpte jag på rean på Indiska och då var det röda..
... inget fel på den färgen, men jag tyckte blått passade bättre så jag sprayade helt sonika om dem.
 
 
Själva hyllplanen är i furu och dem har jag först kvistlackat och sedan målat vita. Jag kan även meddelat att vattenpasset i iPhonen fungerar alldeles utmärkt! Orkade nämligen inte gå till garaget och hämta ett vattenpass när jag satte upp hyllorna, men det gick ju hur bra som helst med vattenpass appen i telefonen :o)
 
Andra saker man kan spraymåla är ljuslyktor i glas...

... då blir de så här tjusiga :o)
  
Mycket piffigare va? Kopparfärg. Det ska ju bli så vansinnigt inne med den nyansen nu i höst och man vill ju inte vara omodern så vad gör man inte lixom :o)
 
Och på tal om koppar så hittade jag de här små rackarna på loppis idag. Tyckte de var väldigt söta :o)

Även den här urnan fick följa med hem. Tänkte förvara klädnypor i den.
 
Krukorna höst upp har jag fått att mina gudföräldrar och de vita burkarna hittade på rean på Ikea i helgen. I dessa har jag kulör och vittvättmedel. Jag tänkte eventuellt måla locket på den ena vitt och det andra rött för att representera innehållet... eller så hittar jag på något annat :o)
 


» mona

hej! fina saker,vart har du köpt det vita trädet med belysning?

Svar: Hej! Tack :) Trädet har jag gjort själv. Har för mig att jag lagt ut lite info om det på bloggen under "pyssel", men jag är lite osäker.
Linda Einemark

2013-11-09 // 23:07:36

HEJ! JA JAG LÄSTE DET SEDAN,JÄTTE FINT GJORT/ MONA

2013-11-13 // 14:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback