» TRÄDGÅRDSFEST!

Igår hade vi bjudit in grannarna på vår gatan plus vissa andra särskilt utvalda ;) till trädgårdsfest. Det visade sig bli en riktigt rolig tillställning! Grymt tur med vädret hade vi oxå! Det hade ju lika gärna kunnat bli 15 grader och regn, men istället hade vi sol och fint hela dagen! Klockan tre droppade de fösta gästerna in och klockan tolv gick de sista. Det var riktigt kul att träffa de som bodde på gatan. Inte hade jag väl kunnat ana att vi hade såå trevliga grannar *hehe* Det är galet egentligen att man bara bor några meter ifrån varandra, men ändå inte känner varandra alls. Detta kändes iaf som ett steg i rätt riktning :o)
 
Igår var vi glada att vi byggt en så stor altan som vi gjorde där alla kunde få plats. Med det bord vi fick låna av Joels föräldrar så fick alla faktiskt sittplats. Lite trångt var det kanske i vissa fall, men finns det hjärterum så finns det stjärterum som man så fint brukar säga :) Vimplarna som jag sydde för ett tag sedan kom väl till pass igår och gjorde det hela lite piffigare :o)
 
 
Jag är ju ganska bra på att överdriva med sötsakerna när det ska fikas och jag trodde att faktiskt att det skulle bli en massa över, men det gjorde det inte! Hur kul som helst! Tycker det är roligt när folk mumsar i sig det jag bakat (och de äpplen och rabarber som Joel skalat) :o) Det bjöds på rabarberpaj och äppelsmulpaj med vaniljsås, key lime pie, tigerkaks-cupckas, kanelbullar, citronkakaor, chokladsnittar och hallon mazarinkaka. Och till det en väldigt massa kaffe. Joel var i chock igår när vi skulle gå och lägga oss när han konstaterade att han kokat runt 45 koppar kaffe. Vi kan med andra ord konstatera att vi bor på en kaffe-älskande gata :o)
 
 
Lite sockerblomsdekorationer för sommarkänslans skull :o)
 
 
 
När vi hade smällt sötsakerna en smula så var det dags för grillning. Jag skrattade gott åt alla hysteriskt roliga historier som berättades under kvällen!
 
 Grillat va det här!
 
 
När det blev mörkt så tände jag mina (svårtända) ljuslyktor i trädet. De gjorde sig dock inte så bra på kort.
Idag blir det till att köra diskmaskinen några vändor och placera ut alla fina blommor vi fick igår. Jag ser fram emot det senare väldigt mycket mer än det första *haha* Men det brukar faktiskt gå rätt kvickt när man väl kommer igång :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback