» MIDSOMMARHELGEN!

Midsommar var helt fantastik! Vi var tolv vänner som hyrt ett hus nere i Båstad där hela helgen spenderades. Det är alltid lika kul när alla är samlade! Vilket tyvärr blir alldeles för sällan då folk bor i olika delar av Sverige och världen. Min bästis Åsa bor nu mera i San Fransisco med sin kille så de kunde inte vara med. Tråkigt, men det tar vi igen när jag och Joel åker och hälsar på i oktober. Biljetterna är nu mera bokade så nu är det officiellt :o) Ska bli så himla kul! Men nu var det ju inte det vi skulle fokusera på utan helgen som precis gick *hihi* Här kommer ett gäng bilder..
 
Så här såg huset ut. Stor trädgård och alltan. Perfekt för grill och fem-kamp med andra ord :o)
 
Jag och Joel åkte ner redan på torsdagen och så gjorde även några andra så på kvällen så passade vi på att grilla i det fina vädret.
 
Jag pimpade borden och sovrummen med smultronjasmine. Doftade så fantastiskt gott!
Emelie och Sabina
 
Sabina och Martin. Martin blev under helgen utsedd till årets grillmästare :o) Bra jobbat Martin!
 
Sen åts det majs på lite olika sätt :o)
 
Sen kom självaste Midsommarafton i vädergudarna var med oss. Runt 25 grader och sol hade vi under midsommarlunchen. Bästa Midsommarvädret på tre år!
 
Helene och Erol hade med sig väldens sötaste Emma!
 
ÄLSKAR SILL!
 
Varmt och skönt!
 
Min fina karl!
 
Jag och Emily. Den uppmärksamme ser att Emelie C står med kameran i högsta hugg i bakgrunden. Det blev mycket Emma bilder under helgen. Men så blir det väl när kompisgänget får sin första bäbis :o)
 
 
Och Emelie S blev utsedd till årest snappsdrottning. Emelie har briljerat med fantastiska snappsar nu tre år i rad och i år var inget undantag! Och jag som vanligtvis inte ens gillar snapps!
 
Sen blev det jordgubbstårta a la Linda :o)
 
Den bestod av rabarberkompott, lemon curd, nötmaräng och mosade jordgubbar :o)
 
Jag var fem-kampsledare även detta året och jag hade knåpat ihop inte helt oväntat fem olika lekar. Denna; släcka ljus med liten vattenpistol. Inte så lätt som man kan tro och jag tror vi alla hade lite lätt kramp i pekfingret efter ett tag *hehe* Övriga lekar var "spotta grodor", "Springa med en balong mellan benen", "doppa pennan i flaskan samt "äta godissnören".
 
Joel fick rycka in som domare när jag tävlade. Tyckte dock att han gav mig lite lite poäng ;o)
 
Emelie S och Joel
 
Erol och Dennis. Erol fick en del av Joels (min Joel vann 5-kampen) pris. Undra varför han gav bort just denna *hehe*
 
För att smälta maten så tog vi en promenad in till Båstad utmed strandpromenaden.
 
Båstad visade sig vara en riktigt mysig liten stad!
 
På väg mot stan så hittade vi en Midsommarstång :o)
 
När vi kom tillbaka till huset så bjöd Pontus och Emelie C oss på en god drink.
 
Jag passade på att kela med Emma
 
Joel och Emily väntade på maten :o)
 
Martin hade grilltjänstgöring igen :o)
 
Helen och Erol :o)
 
På kvällen severades det väldigt goda hamburgare!
 
Och likör från Tallinn med roligt namn :o)
 
Dennis, Joel, Martin och min Joel
 
Sen kom det en skur. Varför bryta en gammal fin tradition lixom? :o)
 
Då fortsatte festen inomhus istället :o)
 
Pontus sippade på en "god" likörblandning som kom till när han lämnade bordet tillfälligt *muhahaha*
 
Jag och Emelie S
 
Finaste Emma! Jag han aldrig göra någon krans till mig själv på Midsommarafton trots att vi varit ute och plockat blommor, men dagen efter gjorde jag en liten minikrans till Emma iaf. Så söt hon är!
 
Midsommardagen gjorde vi mest ingenting, men tiden och hela helgen gick ändå väldigt snabbt. och jag som bestämt att den skulle gå långsamt, men det gjorde den inte :o( Men den var väldigt väldigt bra! :o)
 


Wow vilken trevlig helg vi hade!!! Vilka jätte fina bilder du har tagit förresten Linda.

Svar: Visst hade vi! :o)
Linda Einemark

2013-06-27 // 10:51:41
» Helen

Ser ut som en lyckad och härlig midsommarhelg! Tyckte din turkosa klänning var superfin. Vart köpte du den? Nyligen och var den dyr?

Svar: Ja det var det verkligen! :) Köpte den på Cassels. Jag tror den är av märket Vila så den kan nog finns lite varstans där de säljer Vila kläder. Jag köpte den cirka en månad innan midsommar så den kanske inte finns kvar längre, men det skadar ju inte att hålla ögonen öppna :o)
Linda Einemark

2013-07-05 // 14:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback