» OMMÅLAD LOPPIS STOL :)

För några dagar sedan så svängde jag förbi Erikshjälpen i Högsbo och köpte den här stolen för en ringa summa. Den ser faktiskt riktigt snygg ut på bilden, men den var rätt sleten (som vi säger på västgötska ;o). Dessutom så ville jag ha en färgklick i nya gästrummet och vilken färg kunde väl inte passa bättre än min favoritfärg, turkos ;o) Sagt och gjort så svabbade jag av den med målartvätt och sedan sprayade jag den med graffitti färg av märket Montana som jag köpt på Highlights.se. Bäst är det dock att vara ute när man sprayar för färgen yr en del och luktar ganska starkt.
 
Helt suverän färg! Rinner inte och torkar snabbt. En färg helt i min smak med andra ord då jag har lite dåligt tålamod *hehe* Tyget på sitsen var inte heller så roligt så jag häftade dit ett nytt av resterna som blev när jag sydde gardinerna till samma rum. Joel tyckte stolen såg lite tjejig ut, men vem har bestämt att rosa och turkost är tjejfärger lixom? ;o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback