» TILLBYGGNADEN 24 MARS

Jag har varit lite seg här i veckan så jag har inte lagt upp de bilder vi tog på huset förra helgen ännu. Så bilderna nedan reflekterar ju inte riktigt dagens status då vi nu har cirka 7 snickare som jobbar med huset så nu händer det grejer! Rena rama Extreme home makover! :) Tänk om det hade gått så här fort från början, då hade allt säkert vart klart på två månader istället för 4½. En lite rolig anekdot är att samåka inte riktigt verkar vara deras grej så det är gaaaanska svårt att få plats med bilden när man kommer hem från jobbet. Sju bilar plus min, Joels och hans föräldrar det är 10 bilar på gatan det *haha*
 
Fönstren är installerade och fasadpanelen börjar att komma upp på tillbyggnaden.
 
Jag är väldigt nöjd med fönstren i nya entren! Runt den nya grunden så har de denna veckan satt granitblock för att den ska harmonisera (här svänger vi oss med fina ord minsann ;) med den gamla grunden. Det blev väldigt bra och stor skillnad jänte mot att vi skulle ha klät den med puts eller bruk.
 
Isolering börjar komma upp.. :o)
 
Tillbyggnaden från sidan. Jag är nöjd med hur vinklarna blev på nya takkonstruktionen.
 
Sidan mot Joels föräldrar.


» Åsa

Wow! Nu börjar man verkligen se hur det kommer bli, jättefint! En veranda på det och ni har det perfekta huset!! :-)

2013-04-05 // 05:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback