» DET BÖRJAR ORDNA UPP SIG :)

Början på den här veckan var skit. Det var mycket både på jobbet och jag var supertrött, MEN idag kändes det som allt vände! Sommaren har kommit till Sverige, det har varit 24 grader varmt och altanen är klar. Det firade vi med att glas rosé sittandes i de nya altanstolarna i en och en halv timma. Underbart!
 
Även insidan på huset börjar även bli klar och nu är det nästan (alltså bara nästan...) bara det roliga kvar, det vill säga själva piffet eller lull lullet som jag brukar kalla det. Lull lull är alltså textilier, tavlor, blommor, och annat krimskrams som gör ett hem till ett hem :)
 
Idag har jag hängt tavlor och annat fint på väggen i köket samt i entren. Jag är vansinnigt nöjd med resultatet *hehe* Det blev väldans fint om jag får säga det själv. Så fint att jag lixom får ta omvägen förbi köket när jag ska upp på andra våning bara för att begrunda mitt mästerverk *hehe* Installationen består av grejer jag haft innan, loppisfynd, en tavla jag gjort på keramiken och lite lull lull som jag hittade på Frölunda Torg idag. Det är så himla roligt att hänga "tavlor" att jag skulle kunna göra det jämt. Synd bara att de tomma väggarna till slut tar slut *hehe* Men jag har faktiskt ett helt rum kvar att piffa till :o)
 
I lördags så sydde jag nya gardiner till köket. Fyra timmar tog det allt som allt, men bra blev det. Känslan jag vill att man ska få när man kommer in hemma hos oss är Sverige, havet med ett stänk av världen. Gardinerna känns verkligen mitt i prick, men det gjorde även de blommiga när jag hängde upp dem. Jag minns att jag då tänkte "de här kommer jag aldrig tröttna på" Men det gjorde jag ju.. fortare än kvickt *hehe* Jag känner precis samma sak den här gången och vi vet nog alla hur det kommer att sluta ;o)
 
Imorgon blir det grillpremiär hemma hoss oss. Sabina och Martin kommer och sällskapar med oss. Det ska bli himla trevligt. Längtar!
 
I helgen blir det till att måla altandörren (på bilden) och farstufönstren. Man får ju passa på meddans det ska bli fitn väder. Sen blir det nog även förhoppningsvis sista vändan till tippen på ett tag :o) Där emellan så ska jag njuuuuta av det fina vädret!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback