» PREMIÄRGRILL PÅ NYA ALTANEN!

Helgen har varit helt fantastisk! Underbart väder och trevliga besök! I fredags kom Sabina och Martin över och hjälpte oss att att inviga vår nya altan med årets första grillning :o) Jag hade nästa glömt hur gott det är med grillat. Det var så himla mysigt att sitta ute till midnatt och skratta och prata! Klockan ett när vi gick och la oss så var det fortfarande 19 grader ut. Det upplever man inte så ofta i Sverige så man får verkligen passa på att utnyttja sånna kvällar.
 
I väntan på maten så smaskade vi på på bruchetta som jag gjort på tomater, basilika, vitlök, vitvinsvinäger, olivolja, salt och peppar. Tapenaden lika så kexen är köpta. Jag hittade de här större bröden/kexen från Zeta som passade perfekt till. Tidigare har jag köpt liknande fast mindre, men jag tycker nästan de varit för små för att få plats med bruchettan på så de här var perfekta :o)
 
Jag och Sabina :o)
 
Ugnsrostade grönsaker och potatis samt tomater med mozzarella, basilika och olivolja.
 
Jag var sugen på att ha något fint på bordet så jag inhandlade en blomma på Blomsterlandet, en kruka på ÖB, lite ljuslyktor på Backa Quality Outlet (jättebillig inredningsaffär på Backaplan), en liten keramikfågel från Nille och en bricka för 40 kr på Jysk. Tillräckligt billiga grejer för att man ska våga lämna det ute med andra ord ;o)
 
Sabina och Martin :o)
 
Resterna av brownin med hallonglass jag hade med mig till fredagsfikat. Gott!
 
Det blev mörkt och vi tände ljus.
 
Försökte att fota månen som var pytteliten.
 
Igår målade jag fönster här hemma och var på Ikea och lite andra affärer en sväng. På kvällen såg vi naturligtvis på Eurovision song contest. Jag tycker att Petra Mede gjorde ett fenomenalt bra jobb och Danmarks låt som vann var helt ok, Inte lika bra som Loreens låt förra året, men bra :o)
 
Idag har jag fortsatt att måla, jag och Joels pappa har satt ihop bordsskivan till altanbordet och jag har snickrat ihop några "pallar" som jag ska ställa blomkrukor på :o) Sen har min bror med familj varit här en sväng och fikat äppelpaj och inspekterat bygget.
 
Nu regnar det ute vilket känns som en ganska skön avlutning på helgen så man med gott samvete kan ligga i soffan och kolla på serier :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback