» DIARY

 
Vi har så sanslöst mycket äpplen i år och fina är de! Förra året så var de ganska angripna av mask, men i år så är de allra flesta helt fläckfria. Jag tog med mig den här korgen med äpplen till jobbet igår. Bättre det än att slänga massor, vilket vi ändå kommer att få göra. De är fortfarande lite sursyrliga, men det gör inte mig så mycket. Jag tycker det smakar friskt jämför med sånna där mjöliga äpplen :o)
 
Nu är det inte långt kvar tills vi åker till USA på roadtripp! Jag är så sjukt laddad! Resan är planerad in i mista detalj i en Excel matris. Inget utrymme för spontanitet här inte *hehe* Fast det känns skönt, nu vet vi ju att vi kommer hinna med det vi vill och slipper uppleva att vi tog det för lugnt i början så vi tvingas skippa en massa saker mot slutet av resan. Det blir lite tokigt på jobbet för egentligen så skulle vi ha Gate/Mile stone vecka 37, men så blev det flyttat till vecka 41 istället så nu är det hur mycket som helst som måste redas ut innan vecka 41. Men det får lösa sig, det går ju lixom inte att boka om resan och jag bokade den faktiskt med avsikt EFTER Gaten. Nåja...
 
Jag var och strosade i Haga och fikade med Emelie C efter jobbet idag! Himla mysigt! Haga är så härligt med en massa små söta butiker och gammaldags caféer med världen största kanelbullar :o) Butiken "Oliv" är jag helt kär i. Massor av goda olivoljor som man får provsmaka. Jag köpte med mig ett kryddpulver som man kan blanda med olivolja, smör, crème fraiche eller färskost. Så god! Jag får nog inviga den imorgon till fredagsmyset!
 
Nu vankas det snart Hela Sverige Bakar på tv! Hoppas ni har en fin kväll!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback