» HÖST I VARDAGSRUMMET

I helgen så har jag äntligen fått upp de nya gardinerna i vardagrummet. Jag köpte dem på Åhléns för ett tag sedan, men sen har jag inte fått tummen ur att lägga upp dem. Tycker alltid man måste sy om gardiner när man köper nya. Antingen är de för korta eller så är de för långa. Nästa gång jag sätter upp gardinstänger så ska jag försöka att sätta dem på antingen 220 cm eller 250 cm så man slipper håller på och sy och greja. Att min symaskin inte längre kan spola upp tråd på undertrådrullen gör lixom att man drar sig lite extra från att sy. Att sitta och rulla upp tråd på spolen för hand är inte så spännande. Jag borde verkligen lämna in den och få den lagad, alternativt öppna upp den och se om det bara kanske är nåt drivband som hoppat av eller nåt :o)
 
Hur som helst :o) Så här såg vardagrummet ut innan jag bytte gardiner. Dessa gardiner har nog hängt uppe iaf ett och ett halvt år och det är ganska länge för att vara mig :o) Bakom de hängde bruna trä-persienner som snodde alltför mycket av ljuset. 
 
Inte så pjåkiga, men nu har jag tröttnat. Kuddarna i högen till vänster har också gjort sitt nu känner jag :o) Nu vill jag ha lite mer neutrala toner känner jag. Bort med cerise och in med höst-mys-färger. Så här blev det gardinerna och de nya kuddarna:
 
Voala! Mycket snajsigare eller hur?! ;o) Tunna skira brun/beige gardiner med glansiga ränder. Bollarna till höger kommer från Happy Lights, den multi-färgade kudden från Åhelns och den vita från Chili.
 
Jag blev helt kär i dessa kuddar när jag såg dem så jag var bara tvungen att köpa två :o) De vita kuddarna ljusar upp det hela.
 
 
Vitt, turkost och svart är temat som gäller i vardagrummet. Tranan är jag lite extra förtjust i. Påminner mig om Falköping. Fick den av mamma i present en jul :o)
Det turkost fatet är från Mateus och flodhästen köpte jag när jag och pappa var i Tanzania. När jag var med Joel i Barcelona i somras så besökte vi Poble Espanyol vilket är en by som man byggde upp inför världskulturutställningen 1929 . Byn var tänkt att spegla de olika delarna i Spanien. Byn var iaf väldigt mysig att promenera runt i och det fanns en massa fint hanteverk att titta på. Något som jag alltid fascinerats av är glasblåsning så när vi såg glasblåsaren göra sånna här hästar så  kändes det helt rätt att köpa en :o)
 
Mediahörnan. För att kvinnliga till det lite så har jag klätt högtalarna med vit spets :o)
 
Japp, så här ser vårt vardagsrum ut just nu. Får se hur länge det varar, men just nu så känns det som att det kommer att få vara tag ett tag, men så känns det iof alltid när jag gjort om något *hehe*
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback