» DIY- GLITTRIGA JULGRANSKULOR

 
De här pumlorna har jag gjort av frigolitbollar jag köpt på Stoff & Stil i Göteborg. De glittrar inte så mycket på bilden men det gör de i verkligheten :o) Sidenbandet är fäst med hjälp av en nål och smältlim. 
 
Visste ni att det går precis lika bra att använda helt vanligt trälim istället för dyrt decoupage lim? Inte det? Nu vet ni :o) När jag gör såna här grejer så brukar jag hälla upp en liten klick lim i en skål och sen blanda med lite vatten så blir det lite lättare att pensla på.
 
För att täcka en kula med servetter som jag använt här så river man en servett i mindre bitar. Men se till att bara använda det mönstrade pappret, ofta så är det ju flera lager med papper i en sevett då behöver du separera dessa. Du vill bara ha det pappret som har tryck på sig. 
 
Sedan så penslar du kulan med limmet och tycker dit servettbitarna. Det går lättare att pensla kulan om du tycker i en knappnål mitt emot hänget så att du har något att hålla i. Tryck dock inte ner kanppnålen hela vägen. Häng upp kulan och låt den torka helt. 
 

När kulan är helt torr så penslar du på ytterligare ett lager med lim och pudrar över glitter. När kulan torkat så är den klar att hängas upp i granen!
 


» Maria

Jättefint pynt du pysslat ihop! Gillar pumlorna (fint ord!) och fjäderdekon!!
(Gillar din blogg och följer den veckovis då jag hittade hit från ert hallprojekt med inbyggda soffan. Vi gjorde innan sommaren en inbyggd soffa i köket med inspiration från er! ;-) )

Svar: Va roligt att höra! :o) Kul att man kan inspirera till något som faktiskt resulterar i något fysiskt :o)
Linda Einemark

2014-12-20 // 18:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback