» SUPERENKEL FUDGE

Igår testade jag ett nytt recept på fudge. Det är faktiskt så enkelt så jag vet nästan inte om det ska få räknas som hemlagat godis. Jag använde mig av Marabou choklad, men man kan ju såklart ta precis vilken choklad man vill. Jag är dock en riktig sucker för just Marabous mjölkchoklad :o) Trots sin enkelhet så blev denna fudge helt fantastiskt god!!
 
 
Ingredienser:
200 gram valfri choklad
½ burk kondenserad mjölk
15 gram smör
 
Gör så här:
Smält chokladen antingen över vattenbad eller i micron. Klä en lagom stor form med bakplåtspapper, min var cirka 15 x 20 cm. Smält smöret i en kastrull, tillsätt den kondenserade mjölken och hetta upp så att det precis börjar koka. Tag av kastrullen från plattan och tillsätt snabbt chokladen. Häll direkt upp i en form och bred ut smeten slätt. Den stelnar ganska så snabbt så här måste man vara lite snabb.
 
Enklare än så här blir det nog inte och faktiskt nästan inte godare heller :o) Självklart kan man dubbla receptet oxå, men jag tyckte denna mängden räckte gott och väl (med tanke på att jag gjort ytterligare fem sorters julgodis *hihi*)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback