» DEKORERA KAKEL / FRANSKT KAKEL

Vi behöver sätta kakel över handfatet i tvättstugan. Just nu är det bara en målad gipsvägg. Än så länge ser den bra ut, men det känns bara som en tidsfråga innan den blir nedstänkt och gipset börjar bubbla sig. Därför så har jag spanat lite på kakel de senaste veckorna och självklart så bestämmer jag mig för ett kakel som inte finns att få tag på i Göteborg. På Franska kakelbutiken i Stockholm så hittade jag det här fina kaklet som jag blev kär i:
 
 
Som av en händelse så hittade jag en oöppnad kartong i källaren med vitt kakel som måste ha blivit över när Joel och han pappa kaklade i köket innan jag kom in i bilden :o) Så jag åkte till Panduro och köpte en mörkblå penna för kakeldekor och satte igång och rita på kaklet för att försöka efterlikna det på bilden ovan. Det var lite pilligt, men så här blev resultatet:
 
 
Nu ska det härdas i ugn i 160 grader i 90 minuter sen är det klart att sättas upp! Då ska jag bara bestämma mig för om jag bara ska kakla över handfatet eller över hela bänken. Hur som helst så tänker jag att jag sätter cirka 70% helt vita plattor och 30% dekorerade så det inte blir för plottrigt. Lite som på bilden längst upp :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback