» DYI- VINTRIGA DÖRRKRANSAR

 
Jag tyckte att lingornriskransarna såg lite väl juliga så jag pysslade ihop en lite mer vintrig variant. Först sågade jag ut runda cirklar i MDF som jag sedan slipade och sprayade med silverspray. De vita stjärnorna har jag klippt ut i filttyg. Jag har sytt ihop kanterna med samma typ av stygn som jag gjorde på hjärtana till julgranen. När jag hade en stjärnudd kvar så fyllde jag dem med lite vadd. Det lurviga garnet längst upp köpte jag Panduros rea för säkert ett år sedan. Spetsen har jag fått av mamma. De vita pärlorna är köpta på loppis och silverstjärnorna har jag klippt ur ett ark som har skumplast baktill och glitter på framsidan. Finns nog fortfarande att köpa på Panduro. Allt är ditlimmat med hjälp av smältlim och limpistol, även pärlorna på stjärnorna (snabbare än att sy fast dem *hehe*) Med tanke på att jag använt vad som fanns i skåpen så tycker jag de blev ganska så piffiga :o) Man tager vad man haver lixom.
 
Hängt upp dem har jag gjort med et smalt vitt sidenband som också fanns hemma i gömmorna :o)
 
Vår farstukvist i "vinterskrud" :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback