» SILKESLAMPOR FRÅN VIETNAM

Igår när alla 10 julstjärnor var nedplockade så kändes det så tomt i fönstren. Speciellt i vardagrummet där jag inte har några ljuskällor alls i fönstren. Jag lät sladdarna som jag använt till julstjärnorna sitta kvar i hopp om att jag skulle hitta några andra lampor som kunde få ersätta julstjärnorna. Jag tycker nästan alltid att sånna där lampor man hänger i fönstren är så himla små och puttiga. De är nästan alltid gjorda i glas eller metall och jag kände att jag ville ha något varmare och mysigare. Jag gillar julstjärnor just för att de ger ett så fint sken, plus att de tar lite plats i fönstren och ser inte ut som en liten lort som nån hängt upp för att ge lite ljus.
 
I alla fall.. här babblar vi på minsann :o) Hur som helst så kom jag på att sånna där vietnamesiska silkes lampor modell mindre luftballong borde vara snyggt. Sagt och gjort så googlade jag upp det. Jag hittade inte jättemånga återförsäljare, men på Staljs hemsida så hittade jag ett gäng, dock inte i vitt. Stajl ligger på Linnégatan och det var där jag köpte min mexikanska ugn. Kort och gott så åkte jag dit på lunchen för att kolla om de hade några. Ja, jag är ju lixom inte så bra på det här med att vänta så att beställa över nätet var inte aktuellt :o) Tur som var så hade de två vita, precis lagom stora lampor inne på lagret så nu är de uppspända och hänger fint i vardagsrummet. Jag är väldans nöjd! *hihi*
 
 
Tjusiga va?! :o) Tycker de passade fint till den lite mer moderna inredningen i vardagrummet :o)
 
Så här ser de ut när de är släckta. Vitt tyg med lite mönster.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback