» VARDAGSRUMSMATTA AV TRASMATTOR

Första dagen efter julledigheten idag. Tillåt mig säga: SUCK! Det spelar ingen roll hur länge man är ledig, det är ändå alltid segt att börja jobba! Jag tänkte att det skulle bli en lugn och skön första dag, men det sket sig totalt. Lätt kaos blev det istället, men efter lite bök så redde det upp sig iaf. Skönt att det "redan" är onsdag imorn iaf!
 

Vad får man om man syr ihop tre trasmattor? Jo en stor vardagrumsmatta! Och inte kan jag ta åt mig äran för idén heller, utan det var faktiskt Joels kusins fru som kom med tipset. Egentligen så hade jag tänkt sy ihop dem med stora korsstygn, men det är jag glad att jag inte gjorde för när jag la mattan under soffan så upptäckte jag att den inte alls passade. Kunde jag inte kollat det innan kanske man kan tycka. Men det är lätt att vara efterklok ;-P. Tur iaf att jag inte la ner mer jobb än vad jag gjorde på att sy ihop dem. Men som sagt hade de bara varit i en ljusbrunare nyans så hade jag vart stört nöjd för iden va bra!
 
 
Så jakten på en tålig fin ganska så ljus matta fortsätter. Känns som att jag aldrig kommer att hitta någon.
 
En kul sak iaf är att två av förstoringarna kom idag. Den största är nu inramad och jag är väldans nöjd! Tur att digitalkameror har så många pixlar nu för tiden så man kan göra fina förstoringar!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback