» OMSKOLNING AV PELARGONIER

Igår planterade jag om alla mina frösådda pelargoner i större krukor. Jag har tänkt göra det ett tag men lixom inte riktigt fått tummen ur. Det var ju så himla många :o) Ja jag måste säga att det var roligt att odla pelargoner från frö, MEN det var inte riktigt värt besväret med alla omskolningar till höger och vänster om jag ska vara ärlig. Dessutom så är det ju nästan löjligt billigt nu för tiden att köpa stora fina pelargoner! 


Trots att jag sådde dem i början av Februari så är det små liven inte så stora. De återstår att se om de hinner blomma innan hösten kommer :) Hemska tanke!


Klart! 

Efter omplanteringen igår så gick jag och Joel till Långvattnet för ett kvällsdopp. Första för i år. Det var helt magiskt! Varmt och skönt och alldeles stilla. Det är inte mycket som slår att simma rakt ut i en spegelblank sjö. 

Efter att vi hade badat så såg vi "Winter's Tale". Väldigt bra och tänkvärd film! Till och med Joel tyckte den var väldigt bra trots att det var ett drama. Rekomenderas varmt!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback