» SEMESTER!!!


Äntligen semester! Och vilket väder! Uuuuuderbart! Igår när jag åkte från jobbet så gjorde jag det med ett leende på läpparna. Inte för att jag vantrivs på jobbet, men för att det helt enkelt är så förbannat härligt att vara ledig! Att bara få vara i fyra och en halv vecka. Magiskt!

Jag firade iaf in semestern igår med en grillkväll med Joel, Anna och Mattias. Görtrevligt och det var så himla skönt att kunna sitta ute på kvällen i bara klänning. Hoppas det fina vädret håller i sig!

Idag inledde jag dagen med en power walk så som jag oftast gör när jag är ledig. Jag tycker det är en sån skön start på dagen och det sätter lixom ribban för resten av dagen. Sen har jag satt upp hängmattan mellan äppleträden och legat lite där och filosoferat och tittat upp på blå himmel och lummiga grenar som gav svalka och skugga åt mitt filosoferande :)

Joel i hängmattan 

Nu sitter jag på altanen och solar och har precis läst ut  "Du går inte ensam" av Marie Jungstedt. Lättläst och spännande, precis så som jag gillar min semesterlektyr :)

Jag har även sytt in clips i löshår som jag hittat i gömmorna. Saknar faktiskt mitt långa hår om jag ska vara ärlig, men det var ett nödvändigt ont att klippa av det. Slitet. Men mitt eget hår har växt en hel del sen jag klippte mig så det känns lovande. 

Om en stund ska vi åka till Andreas och Sandra för lite födelsedsgsfika. Efter det blir det Liseberg :) Vi ska äta Ben and Jerrys glass, åka Helix och kolla på Carl Einar Häckner. Tycker han är hysteriskt rolig! Jag tror till och med att jag hade en liten crush på honom när jag var liten och sett honom i någon ungdomsfilm :)

PS. Hortensian blommar väldigt fint i trädgården nu :)



» Karin

Så himla fint ni bor!! HA en underbar semester :)

Svar: Tack det samma! Det är inte så stort, men med lite kärlek så har det blivit tämligen mysigt! :)
Linda Einemark

2014-07-13 // 08:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback