» DIY- VÅRIGA DÖRRKRANSAR

I helgen som gick knåpade jag ihop de här dörrkransarna. Jag var lite lat så själva kransarna köpte jag faktiskt på Blomsterlandet och blommorna har jag alltså inte tillverkat själv utan de är köpta på TGR :o)
 
 
Blommorna satt ihop i som en krans så jag började med att surra upp ståltråden som de satt fast med. Jag hade egentligen tänkt att använda limpistolen för att få fast dem, men jag upptäckte att det gick bra att sticka stjälkarna i kransen och sedan surra fast dem med ståltråd. På så vis så kan man ju pilla bort blommorna och återanvända kransen till något annat tema, OM man skulle känna för det :o)
 
Spetsbandet har jag fått från min kära mor :o)
 
 
Vårigt värre va!? Nästan på gränsen till somrigt faktiskt om man ska vara petnoga. Jag funderar på att addera några kycklinga och små ägg nu till påsk. Det blir nog dessutom i princip det enda påskpynt som kommer att finnas hemma hos oss. Faktum är att man kanske borde ta och investera i lite nytt. Det känns bara som att tiden för julpynt är så himla kort. Inte alls samma som med julpyntet som man har uppe från november till februari ;o) *hihi*
 


» Maja

Gud så goda de ser ut! Jag måste prova ditt recept snarast. :)

Du är så härligt pysslig och jag avundas din energi du verkar ha. Pysslar och fixar och bakar och hittar på grejer. Och duktig är du på allt! :)

Svar: Tack för den fina komplimangen, det värmer! :o) Ja prova kakorna vettja, mycket goda! :o)
Linda Einemark

2014-03-12 // 20:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback