» LITET BORD FÖR VÄXTER UTOMHUS

 
Tatatataaaaa! Så här blev bordet som jag spraymålade i helgen. fint va?! Roligt at det går att byta färg på en möbel på fem minuter att att det sedan tar typ 20 minuter innan den torkat. Det är lite skillnad mot tre lager traditionell färg det. Självklart så ger ju inte spray samma skydd som vanlig färg, men det gör inte något om det här boret skulle bli lite ruffigt över åren. Det ska ju ändå stå utomhus lixom :o) För att det ska stå emot vindra och inte välta så la jag några tegelblock längst ner :o)

Alla "krukorna" är köpta på loppis för en tjuga styck. Jag tycker det var himla fint med kopparen! Eftersom krukorna står ute så behöver det vara hål i botten så att de inte svämmar över när det regnar. Det tenderar ju lixom att regna en del i det här landet. Hur som helst så var det inga problem att borra ett hål i botten med borrmaskinen. Sen har jag lagt grus i botten på krukorna för drändering och för att jorden inte ska rina ut genom hålet.
 
Våreit värre va!? :o)


Snygg ring, Linda! Bra val.

Svar: Tack Emma! Kul att veta att du kikar in här ibland! :o)
Linda Einemark

2014-04-17 // 10:14:30

Oj, som vanligt blev det inte helt rätt. Hamnade på fel inlägg.

Svar: Haha! Det gör inget :o)
Linda Einemark

2014-04-17 // 10:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback