» 30-ÅRS FEST MED STUDIO 54 TEMA

Förra helgen så var det 30-års fest här hemma. Jag hade skitkul och helt plötsligt så kändes det lite bättre att fylla 30 :o) Dagen började med att släkten kom på fika klockan tre. Självklart så hade jag bakat en massa kakor och tårta :o) Vid sju-tiden så ramlade vännerna in i helgalna outfits! Så himla roligt att träffa alla! Men som vanligt så känns det som att man pratat på tok för lite med alla. Har alltid lite lätt ångest över det efter en fest. Trots det så hade jag himla roligt och jag hoppas att de andra hade det samma! Det var länge sedan sist man gick och la sig när det ljusnade, men det känns som ett gott tecken :o)
 
Temat för kvällen var Studio 54 och maten och drinkarna gick i 70-tals tema. Jag hade köpt drinkingredienser till typiska 70-tals drinkar, Blue Lagoon, Cosmopolitan, Screwdriver, San Francisco etc. Jag hade tejpat upp drinkrecept för lite inspiration. Jag är annars sämst på att blanda drinkar, med recept gick det fint :) Till "förrätt" så serverades det Räkcocktail, till varmrätt Flygande Jakob med ris och sallad och til dessert Toscapäron med glass.
 
Lite fika :o)
 
 
Mamma och pappa och brosdotter.
 
Presentöppning. Fick en massa fina saker!
 
Välkomstdrinkar- Blue Lagoon
Drinktillbehör
 
Här kommer ett gäng bilder från festen i en salig oordning, men jag orkade faktiskt inte organisera dem. Jag tror ni ändå kan lista ut vilka som tog i början av kvällen och vilka som togs mot slutet ;o)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback