» Buenos Aires- Dag 1

Nu är vi tillbaka på hotellet efter en promenad på 25 600 steg genom Buenos Aires :) Tack och lov så var jag förnuftig nog att ta gympaskor så fötterna känns faktiskt tämligen fräscha. Värre är det med huvudet. Hoppas att förkylningen går över snabbt som attan! 

Vi bor nästan precis vid Obelisken på 9:e Juli gatan så vi började med att knäppa ett par kort av den :)


Sedan gick vi vidare upp mot Recoleta. Väldigt snofsigt kvarter med en massa aldeles för fina affärer. Vi var inne i gallerian Patio Bullrich, men kom ut tomhänta. Utanför kyrkogården fanns en vacker kyrka. 



Vi hittade jättestora träd!


Kyrkogården var verkligen en upplevelse att se! Svincool! Undra om det är där stora delar av tv-serien The Originals är inspelad? Såg exakt ut som på film!




Evita Perons grav:






Jag vill oxå bli begravd i ett litet hus när jag dör *hihi*

Efter kyrkogården gick vi till Alto Palermo shopping center och fikade. 


Mums! Jag har inte riktigt vart på shoppinghumör idag så jag har faktiskt bara köpt en långkjol

Sedan gick vi till SoHo Palermo ochPlaza Serrano där vi hittade en marknad och massa mysiga gator. Joel köpte skojiga musmattor. 



Sedan käkade vi lunch på ett mysigt ställe. Jag åt sallad med kycklingsticks och drack en god juice som smakade mojito. 


Sist men inte minst så spanade vi in kongressen. Pampig byggnad!


Bredvid låg detta spökhus som med lite kärlek säkert kunde ha blivit väldigt fint! 


Joel beställde kaffe och en donut på Starbucks och fick heta José *hehe*


Nu blir det en power nap, sen middag! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback