» Cusco

Idag har vi haft en egen dag i Cusco. Det vill säga en dag utan inplanerade aktiviteter. Vi började med att sova ut. Himmelskt skönt för vi har gått upp strax efter sex nu några dagar. Sedan har vi strosat runt i några timmar och bland annat besökt ett chokladmuseum vilket var väldigt charmigt! Vi fick smaka på ett chokladte som var väldigt gott så jag köpte med mig en påse hem. Köpte även några tryfflar. Fikade där gjorde vi oxå, varm choklad och brownie. Sen vart vi så mätta så vi skippade lunchen helt. Vilket var tur för ikväll var vi på Brasa, grillrestaurang där vi fick 13 olika sorters kött. Bland annat grishjärta och grisnjure vilket inte var någon höjade, men de övriga 11 köttsorterna var väldigt goda! Behöver jag nämna att jag är väldigt mätt!? *hehe*


Här stannade vi med bussen på väg från Copacabana till Cusco. En marknad på 4300 meters höjd. Det började till och med hagla när vi var där så alla damerna fick ett väldigt sjå med att sätta upp tält över sina stånd. 


Cusco är väldigt fint med många torg och historiska byggnader. 



Fikat på chokladmuseet. Man fick blanda och smaksätta sin egen choklad. Sjukt gott!


Utsikten från där vi satt på balkongen och fikade. 


Huvudgatan i Cusco, Avenue El Sol. 


Innan middagen ikväll så var vi på en dansuppvisning. Det var lite komiskt för kläderna var väldigt fina och byttes mellan varje dans, men själva dansstegen och musiken var nästan identisk för alla låtar utom den sista. 

Nu ska vi sova för imorgon går bussen till den heliga dalen klockan åtta. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback