» Ett regnigt Buenos Aires

Idag har varken vädret eller jag varit på topp. Regnet har vräkt ner och jag har 37,6 graders feber, snuva och hosta. 

Trots detta så tog vi en taxi i förmiddags till Caminito och La Boca där vi kikade på fotbolls stadion och färgglada hus som inte såg så där vansinnigt roliga ut i regnet. 



Efter det tog vi en taxi till Plaza Dorrego i stadsdelen San Telmo. Där var det stor marknad och det hade nog kunnat vara riktigt mysigt om det inte vore för regnet. Vi smet in på ett fik och åt en jättegod brownie med kolakräm, chokladmousse och maräng. Mums!


Efter fikan så strosade vi upp till Plaza Mayo. Pampigt torg med en massa fina hus som inte gjorde sig så bra på bild i regnet. 



På gågatan Florida fanns en massa affärer även om många var stängda då det är söndag idag. Hittade en affär som sålde en massa julsaker! Jag köpte tre fina julkulor i silver :)


Imorgon åker vi till Pampas. Hoppas att jag känner mig bättre då! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback