» JULMARKNAD PÅ KOBERGSSLOTT

Döm av min förvåning när jag tittade ut genom fönstret imorse och det var frost OCH sol! Nu har vi ju vart på semester, men jag hörde att det vart runt två soltimmar den senaste månaden. Bedrövligt! Efter frukosten tog jag bilen upp till Halleberg för att plocka lite lingonris, mossa och smågranar. Det är så härligt att vara ute i skogen och dra in luft som doftar av gran i näsborrarna! Jag hittade vad jag behövde så när jag kommer hem (är hos mamma och pappa i Vargön nu) så blir det till adventspimpa :)

Julmarknaden på Kobergsslott var över förväntan. En stor lada med hantverk och en annan ätbart. Fikade gjorde vi i ett inrett stall. Köpte med mig en liten tovad tomte hem samt mjuk vaniljfudge :)

Nu halvligger jag i soffan vid brasan och läser jultidningar. Man börjar komma in i stämning nu :)




Sånna här bockar skulle jag vilja göra!



Självaste slottet. Låg väldigt fint vid en sjö :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback