» ÄPPELCHIPS

 
I helgen så flög jag och Joel upp till Sthlm för att hälsa på Helene, Erol och Emma. Det var två jättemysiga dagar! Vi gick promenader i naruren, fikade, spelade spel och åkte till Uppsala och strosde runt :o) Det är helt sjukt att det det är så mycket billigare att flyga till Sthlm än att åka tåg. Nu betalade vi 1100 kr/pers ToR, men då bokade vi rätt sent (en vecka innan). För skojs skull kollade jag vad flyget samma sträcka kostade om 2 månader... 500 kr/pers ToR. Helt galet billigt! Ur miljösynpunkt så är det ju helt klart bättre att åka tåg, men det rimmar dåligt med priserna. 3 timmar med tåg och dubbel så dyrt som flyg där man är framme på 50 minuter. Inget svårt val direkt :o)
 
Nog om kommunikationsmedel *hehe*.. Upp till Sthlm hade jag med mig de här äppelchipsen. Superenkelt att göra och gott! :o) Kärna ur äpplena och skär dem sedan i tunna skivor. Placera på bakplåtspappersklädda plåtar, pudra över kanel och grädda i ugnen i 80 grader i 3-4 timmar. Sätt en grytvante i luckan så fukten kan komma ut. Jag satte tre plåtar i ugnen åt gången utan att ha på varmluftsfunktionen och det gick fint :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback