» NYTT PÅ KÖKSBÄNKEN / TRENDANALYS

 
På bänken i köket ligger solen på välidgt starkt hela eftermiddagen och kvällen så vad passar väl bättre då inte bättre en lite tåliga växter :o) Den fina krukan i terrakotta köpte jag uppe i Töcksfors i påsk. Den lilla morteln i marmor är köpt på Indiska, den lilla krukan och kaktusen på Blomsterlandet.


 
Det går ju mycket trender i inredning och jag tycker om att haka på dem jag gillar och de som man kan fixa till för en ringa summa pengar. Jag prenumererar på ganska många inredningskonton på Instagram och det slår mig att vissa prylar är återkommande på nästan alla konton. Det verkar nästan som att man måste ha vissa grejer för att få ansees som trendmedveten. Jag kan absolut tycka att många av grejerna är fina, dock inte alla, men det känns såååå tråkigt att se samma pinaler över allt. Har inte folk någon fantasi att hitta på något eget? Eller är man kanske rädd för att göra det med risken att inte passa in i en viss mall?


Hur som helst, ovan så har jag prickat in följande trender som är heta i vår:
- Terrakotta
- Marmor
- Krukor och vaser som ser ut som papper vik till origami
- Kaktusar
 
Jag måste ju erkänna att man är förvånansvärt lättpåverkad. Hade någon sagt till mig att jag skulle börja pynta med kaktusar och marmor för två år sedan så hae jag nog varit aningen skeptisk. Men ser man fina bilder på gamal trender i nytt format så blir man faktiskt inspirerad :o)
 
Terrakotta har jag alltid gillat då det känns lite varmt och lantligt och grafiska uttryck i from av origami har alltid tilltalat mig så dessa trender var välidgt lätta att ta till hjärtat.
 


Håller fullständigt med samma saker i alla bloggar och på Instagram. Tror tyvärr att många köper för att passa in hellre än att de faktiskt tycker att det är snyggt eller fastän det inte är deras stil. Synd! Design ska man ju köpa för att man själv tycker det är snyggt och inte för uppvisning.

Svar: Verkligen! Skittråkigt! Hade vart kul att se mer personliga hem :o)
Linda Einemark

2015-04-10 // 16:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback