» TRÄD I KRUKA


Idag har det varit underbart väder så jag och Joel har varit ute och grejat i trädgården och på altanen :o) 

I går köpte vi de här träden på Blimsterlandet och krukorna på K-rauta. De är i någon form av glasfiber så jag hoppas de överlever vintern :o) Jag fick tipset att isolera invändigt med frigolit för att kunna ha träden ute över vintern. På så sätt slipper man isolera dem utvändigt. 


Frigoliten köpte vi på Byggmax och med en mattkniv så var det enkelt att skära lagom stora bitar. I botten har jag fyllt upp med lekakulor.

Efter att jag planterat klart så fikade vi ute i solen. Underbart varmt och skönt i solväggen. 

Jag har även passat på att snygga till pallsoffan och bordet jag byggde förra vintern. Jag trodde att hoppet var ute med den, men efter lite färg och en ny sarg på bordet så blev det riktigt bra :) Jag tror bestämt att den får hänga med i år oxå. 

Nu ska jag och Joel grilla, sen blir det bio. Hoppas ni haft en skön helg! 



Hej Lindis!
Jag läser tillträdgårdsmästare och håller på att skriva mitt examensarbete om vedartade växter i krukor.
Hittade din bild på nätet och undrar om jag kan låna den till mitt arbete?
Vänligen Sofia
[email protected]

2018-02-20 // 16:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback