» SHELFIE


Jag är verkligen supernöjd med hyllorna jag satte upp över soffan! Bästa stället att samla fina saker och fynd från resor :o) Dessutom så kan man möblera om lite så där när andan faller på och hipps vipps så känns hyllan som ny igen :o)

Fågelburen är ny. Jag köpte den på Netto i veckan för en ringa summa. Jag har faktiskt en lika dan på ovanvåningen fast större, men gillar den så mycket så ytterligare en fick flytta in.
 
 
"Kill your darlings" sa en gammal universitetslärare till mig och det är verkligen vad man behöver göra ibland. Hjärtat vill ha framme alla fina resminnen och pinaler, men intrycket blir lätt rörigt och sakerna kommer inte till sin rätt. Bättre då att förvara vissa saker i skåp stundtals och sedan ta fram och byta ut saker ibland. På så sätt så uppskattar med dem dessutom mer :o)

 
Även denna vas är ny. Den hittade jag på Mios rea. Jag är ganska bra på det här med att köpa saker billigt om ni inte har märkt det ;) Jag tycker det blev fint med den sticksiga saken i som bryter av fint mot den söta vasen. Hittade växen i trädgården och jag misstänker att det är en blomma som blommat över, men jag kan inte komma ihåg hur den faktiskt såg ut när den blommade.


Fint! Blomman är en bolltistel och ser ut så. Det har alltså inte varit ngn annan blomma utan bollen är en tistel, bolltistel heter den. Fin som den är 😊

Svar: Jaha där ser man! Vad du kan :)
Linda Einemark

2015-08-14 // 22:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback