» NYA HYLLORNA I VARDAGSRUMMET

 
Så här blev det efter att pyntet flyttat in :o) Allt är gamla grejer för utom den lila vasen på översta hyllan som jag köpte på loppis förra veckan samt krukväxten i terrakottakrukan. Motiven i ramarna är iof oxå nya, men utskrivna på vanlig skrivare. Duger gott tycker jag, man kommer ju aldrig speciellt när bilderna heller i och med att soffan står fram för (den nya soffan.. if might add! :)
 
Hyllplanen köpte jag ju som sagt på Byggmax, sågade dem mitt i tu på längden, kapade dem till den längden jag ville ha dem, slipade kanterna och målade sedan endast kanterna vita. Konsolerna är köpta på Ikea och sedan spraymålade vita (de fanns bara svarta).
 
 
Den lila burken är klädd med marmorinspirerad dekorplast köpt på Hornbach för länge sedan. De säljer dekorplast i massor av olika utförande :) Gillar motivet av kvinnan i slöja och skidmask *hehe* Apan fick jag av Joel en födelsedag när jag var yngre *buhuuuu* ;o)
 
 
Eifeltorn är köpt i Paris och "maten" som står på den lilla grå asken köpte jag och Joel i Uruguay. Över allt såg man folk springa omkring med sånna här. Man dricker te ur dem med ett sugrör av stål som kallas bombilla. Själva maten är gjord av en pumpa som fått torka och sedan dekorerats. Vi smakade på teet och det var ingen höjdare, men det är förmodligen som med kaffe, en vanesak.
 

Liten spårvagn som vi köpt i San Fransico. Det var choklad i från början, men det är slut för länge sen *hehe*
 
 
Gamla böcker köpt på loppis, en klockan som vi behöver byta batteri i samt en häst i glas som vi köpte i Barcelona i Poble Espanyol där vi såg glasmstaren trolla fram den. Rätt fantastiskt faktiskt! Här nedan kan ni se hur samma man gör en liknande häst.
 
 
Idag ska jag måla sista varvet på tv-bänken som vi var och hämtade på Blocket i lördags! Sen ska jag börja förbereda lite ör tårtan som ska levereras till helgen. Kräver ju viss planering va :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback