» DIY- FJÄDERLAMPA


Jag har pysslat ihop en liten fjäderlampa av en gammal lampskärm, påskfjädrar från Blomsterlandet och en ny lampskärm från Markslöjd som är köpt på Ica Maxi för 39 kronor. Billigt och bra! :o)

Den var lätt som en plätt att göra. Först klippte jag av alla fjädrar till ungefär samma storlek och började med att limma fast dem längst ner på skrämen. Det är inte så himla noga att alla är precis lika långa för med nästa lager/rad så täcker man ju ändran på första radens fjädrar.

 
När första raden var klar så fortsatte jag med nästa och sedan nästa efter det. För att få sista raden snygg så använde jag spraylim istället för smältlim då jag ville att själva fjunen skulle sitta kvar på skärmen även efter att jag klipt en jämn kant upp till. Jag klistrade alltså först och klippte av dem jämt sist.


Hej! Jag snubblade över din blogg och fann guld! Hehe, åh så mycket fint och härlig inspiration! :)
Jag undrar om du har någon steg för steg "mall" på hur du knöt ampeln som hänger på väggen? Det är främst knutarna som är svåra att efterlikna, då det är svårt att se, enbart från bilden. Tacksam för svar, då jag tänkte försöka mig på ett knyta en liknande :).

Svar: Hej! Tack vad glad jag blir! :o) Jag har ingen precis steg för steg beskrivning, men i ett inlägg under DYI kategorin så finns beskrivningar på de knopar jag använt. Det är faktiskt inte så svårt, man får testa lite och blir det fel så är det ju bara att knyta upp igen :o)
Linda Einemark

2015-09-13 // 22:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback