» BANANMOUSSE

I tårtorna jag gjorde till Vincents namngivningskalas så bestod ett utav lagren av bananmousse. Först tänkte jag bara mosa bananer, men sen konstaterade jag att jag ville ha det lite fluffigare så då gjorde jag denna moussen (räcker till två lager i en tårta)

 
Ingredienser:
3 mogna bananer
3 msk marzanpulver
3 dl grädde

Gör så här:
Mosa bananerna ordentligt och blanda ner marzanpulvret. Vispa grädden hårt och vänd ner bananmoset. Låt vila i kylen tills det är dags att fylla tårtorna.

Nu kanske ni tycker att jag varit lite frånvarande, men jag har varit fullt upptagen med att ha en väldigt bra helg! Jag tror jag har gått och blivit vuxen för både lördag och söndag så vaknade jag strax efter klockan sju på morgonen. Det är inte klokt vad mycket man hinner på helgen när man går upp så tidigt. På minussidan är att man blir ganska så kvälls trött *hehe

I helgen så har vi iaf varit och slängt det spillvirke som var kvar sedan tillbyggnaden. Jag har målat om i köket. Spraymålat diverse saker. Satt upp en stringhylla i köket och målat ett fult furuvitrinskåp svart med vit insida. Blev väldans snyggt och jag blir så där lite lycklig i magen när jag nu ser det i köket. Fjantigt att materiella ting kan framkalla en sån känsla egentligen. Tyvärr så går den ju över när man lixom vant sig.. Det är då man behöver förändra igen ;o) Sen så har vi varit på middag hos Anna och Markus i Alingsås oxå. Väldigt god och lite annorlunda mat och en massa skratt! Med andra ord, en helg i perfekt balans! :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback