» TREND - KORK


Jag måste erkänna att jag läser runt 20 inredningsbloggar varje dag plus diverse tidningar och Pinterest. Gör man det så blir man ganska så snabbt medveten om vilka trender som råder och vilka som är på gång. 

Jag skriver sällan om trender. Mest för att det finns så många andra som gör det väldigt bra så det känns lixom överflödigt. Jag tycker det är kul att inspireras, men känner inget behov att haka på allt. Precis som med kläder så köper jag det jag tycker är snyggt och bekvämt, man är ju över 30 :)

Sen påverkas man ju så klart mycket mer än vad man tror. Ser man en pryl hyllas tillräckligt många gånger så tycker man förr eller senare i många fall att den kanske är så pjåkig trots allt. Så funkar iaf jag :)

Ibland kan jag faktiskt bli lite trött på mig själv och mitt ständiga behov av att förändra. När jag var liten sa min mamma ganska ofta till mig "det måste inte hända något hela tiden". Men det funkar inte riktigt så för mig. Jag mår bra av att ha många bollar i luften och om inget händer så dyker lätt känslan av meningslöshet upp. Som en annan klok person sa "allt friskt växer och utvecklas" Så på det stora hela så tror jag faktiskt inte behovet av ständig förändring är så dåligt, bara det inte går till överdrift.. och det skulle ju aldrig hända mig ;)

Kork var det ja! Det är på tapeten igen i inredningssammanhang (pust! långt ord:) Jag köpte två grytunderlägg i kork för ett tag sedan som jag tänkte göra något kul med. Har bara inte riktigt kommit på vad ännu..




» Nike

Åh vad jag saknar ditt bloggande. I brist på nya inlägg går jag igenom ditt arkiv, du är så inspirerande! Kan inte du tipsa om vilka bloggar det är du läser?

Svar: Hej! Ja det har vart lite snålt med bloggandet på sista tiden. Roligt att höra att man är saknad 😊 "Simplicity" och "Svart vitt och rött" tycker jag är bra till exempel. Skulle dock själv vilka hitta lite mer bra och roliga pysselbloggar!
Linda Einemark

2015-10-14 // 20:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback