» KLÄ IN BÖCKER

 
Kommer ni ihåg när man gick i skolan. Då slog man in böckerna i plast eller papper för att skydda dem. Jag minns vad roligt jag tycket det var att inför varje skolstart köpa nytt papper! Hade man riktigt tur så fick man även ett nytt pennfack, några sudd och pennor. Luktsudden var de bästa :o)
 
Bak- och kokböcker lämpar sig ju extra bra för att slå in då de är utsatta för extra mycket slabb och kladd. En bonus är att det blir ett mycket lugnare intryck i bokhyllan utan en massa skrikiga färger på ryggarna. Jag har anvämt gammal tapet och presentpapper från Ikea som är riktigt kraftigt och där med lämpar sig ypperligt till just detta ändamål :o)
 
Här kan ni se hur man gör när man slår in en bok. Istället för att klippa av snibben vid ryggen så viker jag in den. Blir ett snyggare avslut då tycker jag :o)
 
Den övre bilden är efter inslagningen och den nedre är innan. Visst blev det snyggare efteråt?! :o)
 
 
För att det ska vara lätt att hitta rätt bok så har jag med hjälp av dynamon skrivit ut remsor med boken namn på som jag klistrat på ryggarna :o)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback