» Tryffelkulor- lyxigt juligt

92608-1371Nu är dom äntligen klara, tryffelkulorna! Varför kallar man det egentligen tryffel när det inte innehåller någon tryffel? *skumt*

De är inte speciellt svåra att göra, men det tar en stund. Slår man inte det lite fint i celofan så tycker jag att det är en perfekt gå-bort-present som känns lite lyxig. =)

Självklart så kan man göra dem i alla möjliga smaker och med olika garneringar. Receptet på hur jag gjorde mina hittar ni nedan. (Om ni inte ser texten, spara ner bilden och öppna den i et bild behandlings- program och zooooma! =)

Tips! Blir smeten för lös så kan man blanda i lite florsocker.











» Liza

Älskar dina julpyssel-tips! Följde alla dina pysselråd förra julen så det är lika spännande att se vad du kommer pyssla med denna jul! :) Kraam!

2007-12-05 // 23:21:47
» Maria

Åahh nej... varför Tryffelreklam just NU! :OO ;( det är ju så sent... så långt tills imorn!
-
Jag kommer drömma trevliga drömmar i alla fall, det känner jag på mig!
GOd natt och sov så gott!

2007-12-05 // 23:30:02

Tack för ett kanonbra tips! =)

2007-12-06 // 12:20:37

Liza: Va roligt att höra!

Maria: Haha.. kul skrivit!!! =) Hoppas att du frömde många trvliga drömmar om julgodis och annat kul!

Mickan: Vassegó, det va så lite så! =)

2007-12-06 // 15:31:37

Jösses vilka fina, ser ju ut som proffs tryfflar jue. Är du säker på att du inte köpt dem och bara lagt dem på fatet? ;-)

Ser supergoda ut!!! *Duktig du*

2007-12-06 // 15:46:04

Anna Cecilia: *skratt* Det tar jag som en stor komplimang! =)

2007-12-06 // 15:55:24

Det var meningen som en komplimang, så Du tog det helt rätt ;-)

Tack för en bra blogg by the way, blogga ännu mer!!!! :-)

Kram!

2007-12-06 // 19:05:50

en bakningstryffel innehåller choklad, grädde och smör + smaker.
namnet kommer från början av att formen eller nått liknar "riktig" tryffel. hoppas på att ja har kommit ihåg rätt från lektionerna nu:P

2007-12-12 // 12:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback