» BULLBAK

Har precis bakat ett gäng bullar.. Jag tror de kommer att gå åt om några veckor ;o) Det är sjukt gott med färska bullar och mjölk till! Synd att de inte är riktigt lika goda sen. Jag minns vad glad man blev när man var liten och man kom hem och mamma hade bakat bullar. Det var grejer det! En sån mamma ska jag oxå bli en dag.

Annars så händer det inte så mycket här. För bedrövligt tråkigt väder och det gör en ju inte direkt mer sugen på att ge sig ut och traska, eller utföra några andra utomhus aktiviteter heller för den delen.

Igår var jag och Joel runt lite i stan för att leta maskeradkläder. Jag tror vi kommer att bli mycket heta *ironi* på båda festerna! *hehe* Nästa helg är det fest med pensionärstema och då tänkte jag komma som en rynkfri tant i en läcker blå klänning :o) Och sen har vi ju Joels fest som har rocktema och där är jag liiite mer kluven till vad jag ska ha på mig, jag har två outfits som jag tror kan funka fint.

Imorn så tänkte jag städa ut julen ur min lägenhet och eventuellt åka och simma en sväng. Ska bli kul att sätta upp de nya gardinerna jag beställde för ett tag sen :o)

Nu sitter jag och väntar på att Joel föräldrar ska vakna så jag kan komma åt stektermometern som steken i ugnen verkligen skulle behöva nu *hehe*



» helen

Åh vilka fina bullar! Kan du inte visa hur du snurrar dom så? Har aldrig försökt för jag tycker det ser så avancerat ut. Är riktigt avundsjuk på dig som bakar så mycket gott, gillar också att baka men får sällan tummen ur.

2011-01-09 // 20:06:17
» Linda

Hej! Det är inte speciellt svårt. Här: http://lindisplace.blogg.se/2010/july/rosa-bullar.html ser du lite bilder på hur jag gör. När jag skurit dem i avlånga bitar så håller jag fast den ena änden med handen och med den andra så drar jag över den andra änden så den rullas. Sen tar jag den ena änden mellen tummen, pekfingret och långfingret och sedan snurrar jag degen runt fingrarna för att avsluta med att stoppa in stumpen under, eller ja, snarare i bullen för att den inte ska snurra upp sig i ugnen. Hoppas du hajar! hihi

2011-01-10 // 19:37:24

Go Linda! Du fick med ditt inlägg igång frugan att göra kanelisar! :-)

2011-02-27 // 11:47:52
» Linda

Haha.. vilken bra effekt jag måste ha på folk asg

2011-02-27 // 16:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback