» VANILJFUDGE EXPERIMENT #5

I förra veckan så gjorde jag experiment nummer fem i min jakt på den perfekta vaniljfudgen. Detta var efter jag fått tips från ett karamellkokeri :o) Den här gången blev de som jag ville ha dom! Så nu blir det inga fler experiment vilket mina kollegor tycker är lite synd eftersom det är de som har fått provsmaka mina försök *hehe* 


Eftersom jag fick så bra tips från Mariannelunds Karamellkokeri så känner jag att jag inte riktigt kan dela med mig av receptet, men faktum är att det är nästan samma recept som jag använde mig vid Experiment #1 (plus lite glykos). Felet jag gjorde då var att jag lät det koka aldeles för länge så att karamellen sockrade sig igen. Jag trodde att man var tvungen att koka den iaf till 116 grader för att den skulle stela, men så var inte fallet. Jag vet inte om det har med den kondenserade mjölken att göra, men jag kokade bara upp karamellen på svag värme och sedan kokade jag ytterligare kanske 4 minuter.



» Stina

Så gott! Min gubben älskar det där godiset.:-) Kram Stina

2011-11-16 // 21:40:33
» Nenis

Så du lyckades till slut! Skam den som ger sig! Nu har du det perfekta receptet iallafall. Tycker du gör rätt som håller det hemligt,du kämpade ju ett tag för att hitta det!

2011-11-17 // 22:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback