» AMERICAN SPUNGECAKE

Här kommer receptet på en kaka som min gruppchef bjöd oss på för ett tag sedan. Jag tyckte den var så himla god så jag bakade två innan påsk, en till mina föräldrar och en till Joels. Det är mäktig, men vääääldigt god!



Ingredienser:
100 g smält smör
2,5 dl socker
3 ägg
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 dl creme fraiche
3 mosade bananer
2 msk kallt kokt kaffe
100 gr valnötter
0,5 dl mörk choklad


Icing:

4 dl florsocker
2 msk nutella
2 msk jordnötssmör
4 msk grädde


Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker fluffigt. Tillsätt 1 ägg i taget och fortsätt vispa. Blanda mjöl, bakpulver och kanel i en egen bunke. I en annan bunke och rör du ihop creme fraiche, mosade bananer, kaffe, hackade valnötter och choklad. Blanda ihop allt och häll upp i en smord form och grädda den i 45 min. Under tiden vispar du ihop samtliga ingredienser till icingen.



» Anna

Sv: Okej jag får väl ta och se när vi kommer ner till Italien. Nej som sagt så dör man inte av de;) Vi får se när vi kommer dit om vi kommer dit hur mycket folk de är=) Jag har ju stått å trängts på gatorna i Venedig i 40 graders värme så detta klarar jag nog ;) Såg i alla fall ut som att ni hade en bra resa.

2012-04-12 // 18:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback