» ATT GÖRA EGNA PRESENTPÅSAR

När man är bortbjuden på middag så kan det ju hända att man vill ha med sig någon form av present. Jag föredrar att ha med mig ätbara presenter som jag gjort själv :) Lite extra festligt blir det ju o man slår in gå-bort-kakorna fint. Därför så har jag lärt mig att göra egna presentpåsar och det är verkligen superenkelt. Nedan hittar ni lite instruerande bilder. Man kan ju använda sig av allt från tidningspapper, presentpapper till cellofan. Tänk bara på att om det är feta kakor så kan det vara bra at göra en "innepåse" i cellofan så att kakorna inte flåttar ner den fina påsen.
 
Kakorna på fatet här nedan hade jag med mig till Elias och Mia när vi var nere i Skåne och hälsade på dem i somras. För att piffa till det lite extra så häftade jag dit lappar som fanns med i ett plock med scrapbooking papper jag köpt på Panduro.
 
Den uppmärksamme kanske har noterat att lite av det röda är borta på påsen. Det beror nämligen på att jag råkade tejpa lite fel och att jag var för lat för att orka klippa till ett nytt rött ark ;o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback