» BRÖLLOPSTÅRTORNA

Här kommer lite bättre bilder på tårtorna jag gjorde till Emelie och Pontus bröllop. De består av ljusa bottnar, färskostkräm med jordgubbar och en citronmousse. Tårtan är spacklad men smörkräm. Jag hittade ett jättebra recept på en väldigt enkel och god smörkärm som jag tänkte dela med mig utav senare. Annars är den godaste smörkräm jag gjort en sån där fransk maräng smörkräm, men den var helt vansinnigt svår att lyckas med så jag är väldigt glad att jag upptäckt en ny! :) Täckt är tårtan med en fondant som jag köpt på "Strössel och Annat". Dekorationerna är gjorda i flowerpaste och pensalade med pärlemor skimmer. Det vita snirkelt har jag spritsat med helt vanlig kristyr.
 
Just det ja. Den lilla tårtan är reserverad brudparet. Enligt tradition så ska brudparet äta av bröllopstårtan på sin ett-åriga bröllopsdag. Med fördel så fryser de in den efter bröllopet :) Jag tyckte därför det var lite roligt att göra en egen lite mindre tårta till dem. Istället för ett brudpar på toppen så la jag två ringar i en blomma. 
 
Recept kommer även på färskostkrämen med jordgubbar som även den var väldans god!
 


» Jenny

Wow vilka fina tårtor du gör!! Och en kanonbra blogg med många fina bilder!!!

2012-08-29 // 09:04:00
» Anna

Du är verkligen duktig på de där...

2012-08-29 // 15:20:27
» Karin

Så fina! Vad duktig du är :)

2012-08-29 // 19:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback