» NYA SOMMARGARDINER

Om någon mot förmodan undrar vad jag pysslat med igår och idag så kan jag bara meddela att igår så sydde jag gardiner och idag så strök jag och hängde upp dem. Knytbandslängderna är egentligen gamla, men jag sydde på blå sidenband upptill för att matcha stolsdynorna och göra de lite roligare. Rullgardinerna sydde jag från scratch av billigt bomullstyg jag köpt på Stoff och stil. Även spetsbanden och sidenbanden är köpa där för en ringa summa. Grymt bra affär det där! På bordet ligger en duk från Gripsholm som jag köpte på Freeport sist vi var där. Jag måste erkänna att jag är mycket nöjd med de nya gardinerna. De känns härligt somriga och luftiga! Här kan ni se vilka gardiner jag hade innan. Inget fel på dem heller, men omväxlig förnöjer som man så fint säger :o)
 
Jag plockade fram en spetsskål som jag hade i skåpet. Den är gjorda av spettsdukar som är doppade i trälim utspätt med vatten som sedan fått torka över en bunke :o)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback