» CHOKLADKOLA MED VIT CHOKLAD OCH POLKA

Förra året gjorde jag det här julgodiset och det vart verkligen uppskattat så jag tänkte att jag skulle göra en variant på det i år. Istället för att hälla it kolan på en plåt så hällde jag upp den i lite större knäckformar som jag hittat på Gekås tror jag :o) Jag hällde ganska lite kola i varje form för att det skulle bli bra proportioner med den vita chokladen och de krossade polkagrisarna.
 
 
Trots att jag kokade kolan till exakt 125 grader precis som förra året så blev de liiite för mjuka. Hur kan det va så lixom? Om man tar de direkt ur kylen så är de perfekta, men jag tror som sagt att de är lite mjukar en aning i rumstemperatur. Receptet hittar ni här. Mjuka eller ej, chokladkolan tillsammans med den vita chokladen, minten och de krossade polkagrisarna är verkligen är hit! Jag tror bestämt jag glömde skriva i receptet sista att mintextraktet ska blandas med den smälta vita chokladen :o) Här kommer en närbild på en halväten kola ;-p
 
 
Usch, jag känner mig hängig idag. Jag är rätt säker på att jag håller på att bli förkyld. Skit också! Jag vill verkligen inte bli sjuk till jul! Hoppas hoppas att det inte blir något med det. Jag tänkte försöka gå och lägga mig tidigt idag. Förhoppningsvis så kanske man man sova bort den. Jag vill ju gå till jobbet idag för det är min fika dag på jobbet imorn och jag har precis bakat ett helt gäng med saffranssnurror fyllda med mandelmassa och rivet apelsinskal. De blev sjukt goda. Dessutom så har jag gjort "Christmas snaps". Snaps som i kakan alltså inte alkoholen *hehe*
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback