» SNABB SMÖRGÅSTRÅTA & CHOKLADMOUSSE

 
Så här blev smörgåstårtan igår. Eller ja det blev snarare smörgåstårtsbakelser om man ska vara petnoga. Jag var lite lat så jag gjorde inte fyllningen själv utan jag köpte skagenröra att ha emellan. Jag spacklade hela bakelsen med en blandning av vispad grädde, majonäs, creme fraiche, dill, salt och peppar. Det blev en mjuk och god kräm. Dekorerade gjorde jag med salladsblad, ägg, tomater räkor och stenbitsrom. Faktum är att det blev sex bakelser så det finns två kvar till imorgon *mums* Ikväll så vi möte upp några vänner på Pinchos för att äta tapas! Till dessert igår så blev det chokladmousse med grädde. Jag hittade ett "nytt" chokladmoussepulver på hyllan i affären som visade sig vara riktigt god. Ibland så orkar man faktiskt inte göra allt från scratch :o)
 
Idag är det helt underbart väder om än lite kallt, men vad gör väl det när solen strålar! Jag och Joel har kört bort den sista högen med material från den gamla fasaden idag. Det börjar bli lite mindre rörigt i trädgården nu när allt material vi köpt börjar komma på plats. Nu börjar det faktiskt lika ETT hus! Sen så har jag även gjort några skålar i stengods och gått en promenad. Jag får lixom inte nog av att vara ute när det är så här fint väder. Det är nästan så att jag faktiskt njuter av att vara i trädgården och plocka skräp *hehe*
 
Nu ska jag äta en bulle och sen ska jag hoppa in i duschen så jag är fräsch till ikväll för det är men än man kan säga att jag är för tillfället *hehe*
 


» Pappa

Jag blir hungrig!

2013-03-23 // 18:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback