» JULBAK!

 
Igår bakade jag lussekatter och fudge och idag har jag gjort pepparkakor. Eventuellt så råkade jag äta ganska så mycket deg. Hoppas jag inte får ont i magen nu.. men den är ju så gooood! Föresten kanske det bara är en myt det där med att man ska få ont i magen av att äta deg. Ungefär som att man inte ska bada efter att man ätit för då kan man få kramp, när det i själva verket handlar om att föräldrarna vill ha lite lugn och ro efter maten ;o)
 
Hur som helst, lussekatterna jäste jättedåligt så jag satte ugnen på 35 grader och satte in bunken där och då fick de iaf lite fart, men inte så värst. Jag var faktiskt lite orolig där ett tag för att jag skulle ha råkat döda jästen, men sen när jag bakat ut dem och satt in dem i ugnen så jäste de rejält och de blev faktiskt väldigt fluffiga och saftiga. Receptet hittar ni här. Saffranet dubblade jag, det kan man lixom inte få för mycket av! :o)
 
Fudgen är en variant av den fudge som jag gjorde förra året, men istället för vit choklad så hade jag i Marabou mjölkchoklad. Kan faktiskt ha blivit snäppet godare än sist :o) Här hittar ni det receptet.
 
Fredag imorn! Så gött! Har massor av roliga planer till helgen och dessutom så är det 1:a advent. Inte klokt vad tiden går snabbt och jag som inte ens fått fram adventsljusstaken ännu. Det kanske är något man skulle ta tag i nu.. om man inte skulle ta och sätta i sig ännu en pepparkaka ;o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback