» HALLONPANNACOTTAPAJ

 
När mina föräldrar och gudföräldrar var och hälsade på förra helgen så gjorde jag den här hallonpajen till dessert. Himla smidig sak som går att förbereda. Jag testade även min nya pajform där man kan på ett smidigt sätt kan plocka bort kanten innan servering. Jag tycker det är finare utan och det är dessutom mycket lättare att skära en bit utan att böhöva gräva i en pajform.
 
Receptet hittar ni här. Enda skillnaden sedan förra gången är att jag trycket upp pajsmulorna även på kanterna och sedan gräddade jag det i 200 grader i cirka 12 minuter så att det skulle bli hårt. Fyllniningen gjorde jag precis enligt receptet. Innan servering så plockade jag bort kanten och dekorerade med färska hallon och riven vit choklad. Mums!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback