» JOELS 33-ÅRS TÅRTA

Då har man gjort sin allra första trevåningstårta då :o) Det var faktiskt inte svårare än att göra tre "vanliga" tårtor. Möjligtvis så gick det och med lite snabbare än att göra tre separata då det lixom inte är så mycket dekorationer på var och en av tårtorna så att säga :o)
 
När man spritsar vit glasyr på vit sockerpasta så behöver man inte vara så petnoga. Dels så blir det inte lika stora kontraster och dels så går det att skrapa bort med en kniv om det skulle bli fel. Med svart glasyr så var det tvunget att bli rätt från början. Lite smånervöst faktiskt *hehe* Jag hade gjort glasyren lite tjock så den var lite svårspritsad, men det blev ändå helt okej tycker även om det kunde vart lite jämna på visa ställen.
 
 
Mönstret spritsade innan jag satte dit pärlbandet. Blommorna är i vanlig ordning gjorda av sockerpasta som jag blandat i lite CMC i (på så sätt får man flowerpaste/gumpaste). Ovanpå tårtan står det "Grattis Joel 33 år" i bokstäver som även de är gjorda i sockerpasta. Jag gjorde även några små "diamanter" av isomalt.
 
Nästa gång så ska jag göra den översta tårtan lite mindre. Om man tittar noga så ser man att förhållandet mellan den och mittentårtan är lite mindre än mellan mellantårtan och botten. Sånna där småsaker kan jag verkligen störa mig på, men man lär sig något nytt för varje tårta man gör :o)

Tårtorna består av ljusa sockerkakasbottnar som är fyllda med ett lager chokladkräm och ett lager passionsfruktsmousse. Tårtorna är spacklade med chokladsmörkräm och täckta med sockerpasta.
 


» Maja

Fantastiskt snygg tårta! :)

Svar: Tack tack! :)
Linda Einemark

2014-01-25 // 22:14:56
» Emily

Nu har du nog slagit rekord i finaste tårtan!! God låter det som om den var också! Kram

Svar: Hoppas man kan fortsätta att göra snyggast tårtan.. dvs fortsätta utvecklas :o)
Linda Einemark

2014-01-27 // 11:32:25

Så fin!

2014-01-31 // 23:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback