» HELLO KITTY CAKEPOPS

Igår var vi bort bjuda till Anna och Mattias på middag. Rackarns trevlig kväll och väldigt god mat! Till deras tjejer hade jag med mig de här cakepopsen i form av Hello. Som ni säkert vet så tycker jag det är skitkul att bara, men jag hatar när ingredienserna bråkar med mig och det inte blir så som jag tänkt mig! Det hände igår :o(
 
 
I cakepopsen så mixade jag kladdkakeballerina fint och sedan tillsatte jag lagom mycket färskost för att få en deg. Efter det var det bara att rulla bollar och forma till två små öron. Det var vid själva doppandet det sket sig, den jäkla chokladen (vit choklad från Odense) vägrade att bli tillräckligt rinnig och hur länge jag än smälte den så var det fortfarande små chokladbitar som inte ville smälta. Så kissarna såg typ ut som om de hade små vårtor :o( Jag var såååå nära på att  slänga hela skiten. Gillar inte när det blir halvdant. Hur som helst så fick jag tips som att använda Marabous vita bakchoklad så det ska jag testa nästa gång, om det blir någon nästa gång ;o)
 
Just det ja, fatet är gjort av ett loppisfat och ett loppisglas som jag limmat ihop med Karlssons klister :o)
 
Idag har jag och Joels pappa skruvat i 42 stycken vagnsskruv i bordet som pappa och jag snickrade förra året. Det hade blivit så mycket spänningar i materialet så en del brädor hade vridit sig och skruvarna gått av. Det var rätt trixigt och vi fick använda knektar för att få alla brädorna på plats. Fyra timmar tog det och det hade aldrig gått utan Morgan!. Imorn tänkte jag hjälpa till att gräva jord som kompensation ;o) Enda smolket i bägaren nu är att hela jäkla bordet blev skevt när vi drog i skruvarna. Vi får se om det ordnar upp sig av sig självt annars så får vi väl kapa benen lite så det blir jämt igen :o)
 


» Pappa

Hej! vad synd att det blev på det viset. Hade det inte gått att köra dom på rikten. Då hade dom ju blivit lite tunnare i o f sig. Jag föreslår byte till vanlig tryckinpregnerad furu.

2014-05-04 // 13:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback