» PIPPITÅRTA MED GULDPENGAR

I veckan har jag pysslat med dekorationerna till den här tårtan. Temat var Pippi, men i övrigt så fick jag väldigt fria tyglar :o) Jag trodde inte jag var så bra på sånna här barntårtor och att göra figurer, men den blev faktiskt inte så pjåkig :o) Tårtan består av ljusa bottnar och är fylld med guldpengar.. Nääää ;o) Den är fylld med ett lager hallonsylt, ett lager med hemmagjord vaniljkräm och ett lager med hallonmousse. Sedan är hela tårtan spacklad med citronsmörkräm och täckt med sockerpasta. Alla dekorationer är gjorda i sockerpasta och där med helt ätbara, om än väldigt söta.
 
Guldpengarna "murade" jag ihop innan jag skar hål i tårtan. Pengarna är egentligen sockerpasta som är målad med guldfärg.
 
 
Pippi och Herr Nilsson ligger på trasmattor och spanar på pengarna som rinner ut tårtan :o)
 
Herr Nilsson har fått och gul väst och norpat åt sig en guldpeng.
 
Pippi räcker ut tungan och sneglar på Herr Nilsson. För att få flätorna att stå rakt ut så körde jag en spagetti rakt genom huvudet på Pippis huvud. För att få till håret så pressade jag sockerpastan genom en vitlökspress. Det lurigaste var att få på kläderna på Pippi.

Det har även gått hål ovanpå tårtan där man skymtar alla guldpengar som finns i tårtan :o)
 
Det enda tråkiga med att göra tårtor åt andra är att man inte får smaka på dem *hehe* Men enligt utsago så ska den ha varit god :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback